瘋狂愛上這首歌,它的歌詞太美了,旋律也是。
寂寞過的人都會知道它寫的有多好。

Brook Benton - Rainy Night In Georgia
Rainy Night In Georgia 喬治亞的雨夜

Opening up my suitcase 打開我的行李箱
Trying to find a warm place 試著找個溫暖的地方
To spend the night 去打發這個夜晚
Heavy rains are falling 大雨就這樣落下來
Seems I hear your voice calling 聽起來像是妳的聲音在呼喚
Alright 好極了...

A rainy night in georgia 這是個喬治亞的雨夜
A rainy night in georgia 喬治亞的雨夜
I believe that it's raining all over the world 我相信全世界都下起雨
I feel that it's raining all over the world 我感覺全世界都在下雨

Neon signs are flashing 霓虹燈在閃爍
Taxis, cabs and buses passing 計程車、巴士一輛輛呼嘯而過
Through the night 整個夜晚
A distant moment of the train 某個片刻傳來遠方火車的聲響
Seems to play a sad refrain 像是演奏一段悲傷的主旋律
To the night 為這個夜晚

A rainy night in Georgia 一個喬治亞的雨夜啊
Such a rainy night in Georgia 如此的雨夜
I believe that it's raining all over the world 我相信全世界都下起了雨
I feel like it's been raining all over the world 我感覺全世界都已下起了雨

How many times I've wondered 不知疑惑了多少遍
It still comes out the same 仍然得到了這個結論
No matter how you look at it often 不管你怎麼看待
It's life and we've just got to play the game 但這就是人生,我們只能遵循它的遊戲規則

I shake the rain from my sweater 我撥掉身上的雨水
take out your letters to pass some time 拿出妳的信來打發時間
last it night when its time to rest 就讓這個夜晚延續到它該休息的時間
i hold your pictures to my breast 我將妳的照片放到我的胸膛
and I feel fine, fine 而我覺得好多了,好多了

It's a rainy night in Georgia 這是個喬治亞的雨夜
Such a rainy night in Georgia 如此的喬治亞的雨夜
I feel that it's raining all over the world 我感覺全世界都在下雨
Lord I feel like it's raining all over the world 上帝啊我感覺好像全世界都在下雨
arrow
arrow
    全站熱搜

    dulanada 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()