晚上約了好久不見的HM去騎河濱,結果她居然騎了一台淑女車來,還沒有前燈。
為了安全,以及為了起碼的速度,我只好教她騎我的登山車,自己騎她那台淑女車,而那台淑女車的坐墊高度不能調,我只能像騎小孩子的腳踏車那樣屈著腿騎....
更糗的是,當迎面而來的騎士看到我全身裝備齊全,有安全帽、有手套、有專業車褲....結果居然騎著淑女車,莫不對我投以奇異的眼神....我只好強裝鎮定,露出一種驕傲的表情,彷彿在說:「哼,懂什麼,我是在做特訓,練到淑女車也能騎出公路車的速度才屌!」
HM雖然騎著我的登山車,但還是一路騎不快,跟在我後面慢慢悠悠的,沒關係,原諒妳,至少我證明我騎淑女車也是可以騎得很快很好~

剛剛(半夜兩點)James打電話來,約我明天去挑戰風櫃嘴,他這麼熱血,我遲疑什麼,衝啦!

下面這是我的怪胎偶像之一--Freddie Mercury在我出生那年寫的Bicycle Race,還是一貫的華麗搖滾風格,歌詞帶到了一些70年代西方歷史上的事件,算是一首諷刺時代的嬉皮歌。
Bicycle是靠自己力量發動的交通工具,象徵的是「真實的自我」、「自由」、「隨心所欲」、「赤裸裸的人」,歌詞表達了對那個時代各種文化對立的厭倦。
影片裡有十幾個裸體騎單車的女孩,噢~,台灣也來辦一場吧?.............

右上角的圖片是QUEEN的單曲專輯封面,裡面只收錄了這首Bicycle Race跟另一首Fat bottom girls(肥臀女孩),用單一封面圖就結合了兩首歌的意象,不只如此,兩首歌的歌詞還故意提到另一首歌的歌名,這樣的遊戲手法充分展現了Freddie Mercury的天才。
Fat bottom girls 我也很喜歡,可到「噪音室」欣賞,有翻譯

QUEEN - Bicycle Race
Freddie Mercury 1978

Bicycle bicycle bicycle
I want to ride my bicycle bicycle bicycle

I want to ride my bicycle
I want to ride my bike
I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like

You say black I say white
You say bark I say bite
You say shark I say hey man
Jaws was never my scene
And I don't like Star Wars
You say Rolls I say Royce
You say God give me a choice
You say Lord I say Christ
I don't believe in Peter Pan
Frankenstein or Superman
All I wanna do is

Bicycle bicycle bicycle
I want to ride my bicycle bicycle bicycle
I want to ride my bicycle
I want to ride my bike
I want to ride my bicycle
I want to ride my

Bicycle races are coming your way
So forget all your duties oh yeah
Fat bottomed girls they'll be riding today
So look out for those beauties oh yeah
On your marks get set go
Bicycle race bicycle race bicycle race

Bicycle bicycle bicycle
I want to ride my bicycle bicycle
Bicycle bicycle bicycle
Bicycle race

You say coke I say caine
You say John I say Wayne
Hot dog I say cool it man
I don't wanna be the President of America
You say smile I say cheese
Cartier I say please
Income tax I say Jesus
I don't wanna be a candidate for
Vietnam or Watergate
Cause all I wanna do is

Bicycle bicycle bicycle
I want to ride my bicycle bicycle bicycle
I want to ride my bicycle
I want to ride my bike
I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like
arrow
arrow
    全站熱搜

    dulanada 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()