新寶島康樂隊第三集中有一首很好聽的歌叫做「M.B.T.L.」,其實是「Mary Between Two Lovers」的縮寫,由張艾嘉唱女聲,陳昇與黃連昱扮演她的兩個情人,編曲採用了台灣中南部電子琴伴奏的質感,歌詞則國台語夾雜,講一個煙花女子與兩個男人之間的三角關係,歌詞頗令人噴飯。
但這首歌事實上是由兩首歌拼在一起的,主體是陳昇在1992年寫給潘越雲唱的「茶室春秋」(《純情青春夢》專輯),另外又把Mary MacGregor的 「Torn Between Two Lovers」(1977)移花接木進來,連主題跟歌名都改成跟Torn Between Two Lovers一樣。M.B.T.L.
詞曲:陳昇 女聲:張艾嘉 男聲:陳昇、黃連昱 專輯:新寶島康樂隊三1995

不要問我為什麼 同時愛上兩個人 (一生只愛妳一人)
愛情不是遊戲 我沒有忘記你
你們也不要忘記我
並不是我有意 要把往事提
酸甜都付諸笑談中
啊~ 啊~ 不管它春去秋來夢中的人生
啊~ 啊~ 煙花女的人生也有真情

不要問我為什麼 同時愛上兩個人
我當然會在意 愛情的真理
你們兩個人誰爭氣
並不是我有意 要把你們比
看起來其實差不多
啊~ 啊~ 不管它春去秋來夢中的人生
啊~ 啊~ 煙花女的人生也有真情

Mary between two lovers......(小姐妳也真愛撿)
這個真賴皮又澎風 那個懶惰又乖張
Mary between two lovers......(自古紅顏多絕情)
妳要作決定 不要讓我們佇在這兒

我們兩個羅漢腳仔 也有真情



茶室春秋1992
作詞:陳昇 作曲:陳昇 編曲:李正帆

不要問我為什麼 一生只愛你一人
愛情抹凍賭氣 我沒有忘記你 你也不要忘記我

你不通條故意 惹我來生氣 生活那親像鹹酸甜
啊~~~~啊~~~~ 不管伊茫茫霧霧夢中的人生
啊~~~~啊~~~~ 煙花女的人生 嘛有真情

阮不是條故意 惹你來生氣 生活那親像鹹酸甜
啊~~~~啊~~~~ 鐵打的身體 伊是阮的愛人
啊~~~~啊~~~~ 放浪的酒國內 嘛有英雄


Mary MacGregor - Torn Between Two Lovers 1977

There are times when a woman has to say what's on her mind
Even though she knows how much it's gonna hurt
Before I say another word
Let me tell you I love you Let me hold you close and say these words as gently as I can
There's been another man
That I needed and I've loved
But that doesn't mean I love you less
And he knows he can't possess me
And he knows he never will
There's this empty space inside of me that only he can fill
Torn between two lovers
Feeling like a fool
Loving both of you is breaking all the rules
You mustn't think you failed me, just because there's someone else
You were the first real love I've ever had
And all the thing I ever said
I swear they still are true
For no one else can have the part of me that I gave to you
I couldn't really blame you if you turned and walked away
But with everything I feel inside
I'm asking you to stay
arrow
arrow
    全站熱搜

    dulanada 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()